nbspb;nbspb;nbspb;
|
kinodelia-sinema
Benim yolum dünyanın daha taze bir algılanmasının yaratımına doğrudur.
|
Pasolini Üzerine Bir Analiz Denemesi:
Şahinler ve Serçeler
Bu filmi analiz etmek gibi bir iddiamız
yok tabii ki. Bizim yapabileceğimiz ancak bazı noktalara ve filmi
izlerken dikkatimizi çeken şeylere değinmek olabilir ancak. Barthes'ın
ve daha birçok göstergebilimcinin de film üzerinde çalışmış olduklarını
belirtmek bu düşüncemizde ne kadar haklı olduğumuzu kanıtlar niteliktedir.
"Sine-Gözler ve Ajitasyon Trenleri"
Sinemanın, edebiyatın ve tiyatronun altını oymasına karşı çıkmıyoruz,
sinemanın, bilginin her dalında kullanılmasını bütünüyle onaylıyoruz, ama
bu işlevleri aksesuar olarak, sinemanın ikincil branşları olarak
tanımlıyoruz. Asıl ve gerekli olan şey: dünyanın film yoluyla deneysel bir
keşfi. Dolayısıyla kameranın sine-göz gibi, uzayı kaplayan görsel olgular
kaosunun keşfi için insan gözünden daha mükemmel olarak kullanılmasını
hareket noktası olarak alıyoruz.
"Sinemanın Doğuşu" (vertov)
28 Aralık 1895te Paris Grand Caféde Lumiére Kardeşlerin yaptığı film gösterimi, sinemanın
doğuşu olarak kabul edilir. İlk yıllarında panayırlarda eğlencelik olarak gösterilen ve bu özelliği
üzerinden ticerileştirilen sinema, hızlı teknik ve kuramsal ilerlemenin açtığı yolda bir eğlence
sektörü olmaktan sıyrılarak görsel sanatlar arasındaki sarsılmaz yerine oturdu.
"Train de Vie" (vertov)
Nazilerden kaçan Yahudiler komik olabilir mi? Radu Mihaileanunun son
filmi Yaşam Treni (Train De Vie) birçok kesimin bu soru etrafında
tartıştığı bir film. Film, 1941de nazi faşizminden sahte bir sürgün
treniyle Filistin (Kutsal Toprak)e kaçan bir Yahudi köyünün başından
geçenleri anlatıyor. Üslup anlamında Hayat Güzeldirle ciddi
benzerlikler taşıdığı da bir gerçek...
|
kinodelia
|
|
kinodelia'da siz de yazın
.
|
|
|